preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ljudevita Gaja Nova Gradiška

Login
Tražilica
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

 

 

"Mozak nije posuda koju treba napuniti,

već vatra koju treba zapaliti" 

(Plutarh)  

- prethodni citati -

Brojač posjeta
Ispis statistike od 7. 3. 2011.

Ukupno: 692784
Ovaj mjesec: 3039
Ovaj tjedan: 13
Danas: 13
GODIŠNJAK

ŠKOLSKA PREHRANA

e-Škole

 

HIMNA ŠKOLE

 

Podno Slavče, kraj potoka,
djetinjstvo se moje smije.
Prva ljubav tu se krije,
naše igre, maštarije.

Tu se uči, tu se radi,
slažu dvojke i petice.
Novi život tu se gradi
u  školi kraj Šumetlice.
 
Našu školu mnogi znaju
po slavnome Ljudevitu Gaju.
Daleko se čuje ime
eko-škola Slavonije.

HIMNA EKO-ŠKOLE

  

Hoće li sunce zauvijek sjati?
Zlatne haljine na nebu tkati?
Hoće li trava zelena biti?
Svi zdravu vodu želimo piti.
 
S.O.S. otvorite oči.
S.O.S. zemlja vas moli.
S.O.S. ljubavi treba.
Ona nas hrani i vodi do neba.
    
Hoće li vjetar donositi kišu?
Il΄ nam se tužni dani pišu?
Hoće li ljubav jača biti
da prirodu zdravu štiti?
 
S.O.S. otvorite oči…

EKO KODEKS

DIJAMANTNI CERTIFIKAT

LOGO STOP NASILJU

LJUDEVIT GAJ

Hrvatski preporoditelj, književnik, političar, zastupnik u Hrvatskom Saboru te tvorac ilirizma i vođa hrvatskog narodnog preporoda. Ljudevit Gaj rođen je 8. srpnja 1809. u Krapini. Njegova pjesma Još Hrvatska ni propala postala je hrvatska narodna preporodna budnica. Umro je  20. travnja 1872. u Zagrebu.

Obrazovanje

 

 

 

 

Kutak za učenike

 

 
Ne brini se oko toga da budeš bolji od bilo koga drugoga, jer će te to samo oneraspoložiti.
Umjesto toga, usredotoči se na to da budeš bolji od samoga sebe.
Učini korak naprijed u odnosu na jučer. A kad dođe sutra, nađi načina da budeš još bolji.
Uspoređivanje sebe s drugima samo će te odvesti u razočaranje ili aroganciju, a ništa od toga neće pozitivno utjecati na tebe.
Umjesto toga, uspoređuj sebe sa sobom i tad ćeš uistinu imati nešto s čime ćeš se pozabaviti.
Kad ideš za tim da postaneš bolji od sebe, nikoga ne ugrožavaš.
Ti si jedinstven i daleko od uspoređivanja s bilo kime.
Prestani se brinuti o uspoređivanju s drugima.
Uloži svoju energiju u pozitivnu svrhu bivajući najbolji što možeš biti, a onda čak i bolji od toga.

 Ralph Marston

 

Priloženi dokumenti:
Skolski neuspjeh za djecu.pdf
Listici za ucenike- sigurnost na Internetu.pdf

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Kako uspješno učiti?
Autor: Marina Šoufek Podhraški, 14. 3. 2013.

Da bismo postali uspješni u učenju dobro je :
-  željeti razvijati vještine koje su potrebne za uspješno učenje
-  vježbati, vježbati, vježbati
Kao za sve u životu i za uspješno učenje je potrebno ulagati trud. Uspješno učenje je vještina i potrebno ju je razvijati.
Učenje može biti zanimljivo i zabavno, ali s druge strane može biti naporno i dosadno.

Kako bi uspjeli savladati gradivo potrebno je:

  • dobro se organizirati
  • koncentrirati se
  • aktivno učiti
  • voditi bilješke
  • imati dobro razvijene vještine čitanja i pisanja
  • uspješno se suočavati sa strahom od ispitivanja

Što je potrebno da bi se razvila vještina uspješnog učenja?

 

1.     NAPRAVITI PLAN UČENJA

Vrlo je važno dobor rasporediti vrijeme za učenje. Mnogi učenici uče u zadnji čas i na taj način nemaju dovoljno vremena da nešto zaista nauče. Zbog toga svatko tko želi dobre rezultate mora naučiti PLANIRATI SVOJE UČENJE.

Planiranje pomaže da se bolje organiziramo i na taj način učimo manje, ali naučimo više.

 

MJESEČNI PLAN

Na papir je potrebno napisati sve važnije testove i druge obaveze za koje se trebaš pripremiti. Papir treba staviti na vidljivo mjesto tako da ti se ne može dogoditi da zaboraviš nešto i učiš u zadnji tren.

Primjer:

-         10.11. – najavljen test iz povijesti

-         25. 11. – lektira

-         30. 11. – referat iz geografije

 

TJEDNI I DNEVNI PLAN

Tjedni i dnevni plan pravimo puno detaljnije.

Prvo napiši sve obaveze u učenju koje te čekaju za taj tjedan, a nakon toga napravi tablicu u kojoj ćeš za svaki dan napisati što ćeš raditi prije i poslije škole (ovisno o tome kad ideš u školu). Na taj način se ne može dogoditi da nešto počneš učiti u zadnji tren i nemaš dovoljno vremena. Planove radi unaprijed vodeći računa da u tjedni i dnevni plan uvrstiš istaknute testove i obaveze iz mjesečnog plana.

 

DNEVNI  RASPORED

Četvrtak

7.00-7.30

buđenje, jutarnja higijena

17.30.-18.30

ponavljanje gradiva

8.00-13.15

škola

18.30-19.00

slobodno vrijeme

13.15-14.00

odmor, ručak

19.00-20.00

večera

14.00-15.00

DZ iz MAT, učim  PRI

20.00-21.00

slobodno vrijeme, TV, večernja higijena

15.00-16.00

učim POV i ENG

16.00-17.30

nogometni trening

22.00

spavanje

 

Kad nešto s plana napraviš precrtaj to ili stavi kvačicu. Tako ćeš se sigurno osjećati bolje.

Zapamti da je važno držati se plana, ali on se može i mijenjati. Ako nešto ne stigneš napraviti prebaci to za sutra, a s vremenom ćeš se naučiti realnije planirati.

Svaki dan planiraj učenje tako da prvo učišteže gradivo, a zatim lakše.

Dobro je planirati vrijeme tako da učiš bez prestanka 40-50 minuta, a nakon toga uzmeš odmor od 10 minuta. Ako su odmori predugački trebat će ti i duže vrijeme da se ponovno zagriješ za učenje.

Na kraju se nagradi za ispunjen plan nečim što te veseli (čokoladica, sladoled, slušanje glazbe...).

 

2.     PROSTOR ZA UČENJE

Za učenje ti je potrebno dobro osvjetljeno i mirno mjesto gdje te nitko neće ometati. Tišina i mir u prostoriji su ti potrebni da se lakše koncentriraš.
 
Prije početka učenja dobro je prozračiti prostoriju jer svježi zrak pomaže boljem radu mozga.
Kad si odabereš takvo mjesto u kući neka to postane tvoje mjesto za učenje. Uči stalno na tom istom mjestu.
Prije početka pripremi na stol sve što ti je potrebno za učenje tog predmeta, a skloni sve što ti ne treba, smeta ili ti može odvući pažnju.
Važno je da ti to mjesto odgovara i da se dobro osjećaš.

 

3.     ZA VRIJEME UČENJA

  • Prije samog učenja važno je skoncentrirati se na gradivo i ne misliti na ništa drugo.
  • Zatim pregledaj gradivo u cjelini, pročitaj naslove, podnaslove te prouči slike i grafikone.
  • Pitaj se o čemu govori lekcija i što treba naučiti? Nakon što si pregledao, lekciju, odgovori na sljedeća pitanja: Tko?, Kako?, Gdje?, Što?, Kada?, Zašto? Ako ne znaš odgovore pronađi ih u udžbeniku. Razlisli što već znaš o toj temi.Nakon toga pročitaj tekst u cjelini. Ako je prevelik možeš ga podijeliti u manje dijeloveda ti bude lakše.
  • Za vrijeme čitanja pravi bilješke u bilježnicu. U tim bilješkama istakni sve važne pojmove, zaokruži bitno i podcrtaj markerom sve što je važno zapamtiti.
  • Sve ono što istakneš lakše ćeš i zapamtiti.
  • Otkrij način koji ti najbolje odgovara. Tekst možeš čitati na glas ili u sebi ovisno kako ti je bolje. Za vrijeme čitanja si obavezno razjasni sve pojmove koje ne razumiješ. Ne moj učiti napamet ono što ti nije jasno.
  •     Nakon toga gradivo ponovi svojim riječima. Učenici koji gradivo ponavljaju svojim riječima više zapamte i kasnije ga se lakše prisjećaju.
  • Na kraju možeš ponovno pročitati cijeli tekst da vidiš jesi li nešto ispustio i nakon toga možeš nadopuniti svoje bilješke.
  • Provjeri svoje znanje odgovaranjem na pitanja na kraju lekcije. Pitanja možeš i sam smisliti te na njih isto tako odgovoriti. Ako nešto ne znaš odgovor pronađi u tekstu.

ZAPAMTI: ako slušaš na satu i  aktivno sudjeluješ manje će ti vremena trebati za učenje kod kuće

Izvori:

Rijacvec, M., Miljković, D.(2003). Vodič za preživljavanje u školi. Zagreb:IEP.  Pletenac, V.(2004). Put prema uspješnom učenju ili kako treba učiti. Jastrebarsko: Naklada Slap.

   Snježana Fridrih Šimić, dipl. psiholog

Preuzeto sa:http://www.os-jkempfa-pozega.skole.hr/savjeti_psihologa

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju