preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ljudevita Gaja Nova Gradiška

Login
Tražilica
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

 

 

"Mozak nije posuda koju treba napuniti,

već vatra koju treba zapaliti" 

(Plutarh)  

- prethodni citati -

Brojač posjeta
Ispis statistike od 7. 3. 2011.

Ukupno: 692806
Ovaj mjesec: 3061
Ovaj tjedan: 35
Danas: 35
GODIŠNJAK

ŠKOLSKA PREHRANA

e-Škole

 

HIMNA ŠKOLE

 

Podno Slavče, kraj potoka,
djetinjstvo se moje smije.
Prva ljubav tu se krije,
naše igre, maštarije.

Tu se uči, tu se radi,
slažu dvojke i petice.
Novi život tu se gradi
u  školi kraj Šumetlice.
 
Našu školu mnogi znaju
po slavnome Ljudevitu Gaju.
Daleko se čuje ime
eko-škola Slavonije.

HIMNA EKO-ŠKOLE

  

Hoće li sunce zauvijek sjati?
Zlatne haljine na nebu tkati?
Hoće li trava zelena biti?
Svi zdravu vodu želimo piti.
 
S.O.S. otvorite oči.
S.O.S. zemlja vas moli.
S.O.S. ljubavi treba.
Ona nas hrani i vodi do neba.
    
Hoće li vjetar donositi kišu?
Il΄ nam se tužni dani pišu?
Hoće li ljubav jača biti
da prirodu zdravu štiti?
 
S.O.S. otvorite oči…

EKO KODEKS

DIJAMANTNI CERTIFIKAT

LOGO STOP NASILJU

LJUDEVIT GAJ

Hrvatski preporoditelj, književnik, političar, zastupnik u Hrvatskom Saboru te tvorac ilirizma i vođa hrvatskog narodnog preporoda. Ljudevit Gaj rođen je 8. srpnja 1809. u Krapini. Njegova pjesma Još Hrvatska ni propala postala je hrvatska narodna preporodna budnica. Umro je  20. travnja 1872. u Zagrebu.

Obrazovanje

 

 

 

 

Kutak za učenike

 

 
Ne brini se oko toga da budeš bolji od bilo koga drugoga, jer će te to samo oneraspoložiti.
Umjesto toga, usredotoči se na to da budeš bolji od samoga sebe.
Učini korak naprijed u odnosu na jučer. A kad dođe sutra, nađi načina da budeš još bolji.
Uspoređivanje sebe s drugima samo će te odvesti u razočaranje ili aroganciju, a ništa od toga neće pozitivno utjecati na tebe.
Umjesto toga, uspoređuj sebe sa sobom i tad ćeš uistinu imati nešto s čime ćeš se pozabaviti.
Kad ideš za tim da postaneš bolji od sebe, nikoga ne ugrožavaš.
Ti si jedinstven i daleko od uspoređivanja s bilo kime.
Prestani se brinuti o uspoređivanju s drugima.
Uloži svoju energiju u pozitivnu svrhu bivajući najbolji što možeš biti, a onda čak i bolji od toga.

 Ralph Marston

 

Priloženi dokumenti:
Skolski neuspjeh za djecu.pdf
Listici za ucenike- sigurnost na Internetu.pdf

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Kako zaboravljamo?
Autor: Marina Šoufek Podhraški, 14. 3. 2013.

Zaboravljanje je jedan od kognitivnih fenomena koji je oduvijek budio čovjekovo zanimanje, kroz cjelokupnu povijest čovječanstva.

Zatvorite oči i pokušajte se sjetiti svega što ste vidjeli - svih ljudi, svih kuća, svih ulica, svih stvari koje ste ikad vidjeli i svih riječi i brojeva koje ste ikad naučili. Izgleda da nema kraja.

 


Zaboravljanje je suprotan proces od pamćenja i ogleda se u nemogućnosti reprodukcije i retencije učenog sadržaja. Zaboravljanjem nastaju promjene nastale učenjem. Potpunog zaboravljanja nema, jer je sadržaj koji smo učili ostavio izvjesni fiziološki trag u moždanim strukturama, pa se u određenim uvjetima može pobuditi.

U ljudskom mozgu postoji centar za pamćenje, gdje su milijuni pojmova smješteni u "skladište", isto tako uredno kao u dobroj knjižici. Još se ne zna kako se zbiva ovo čudo slaganja i smještanja u registar, ali zna se da se to zbiva na jedan točno određeni način, ovisno o predmetu.

Pošto su pojmovi svrstani u određeni red, moguće je da jedan dio "skladišta" bude oštećen ili uništen, a da drugi dijelovi ostanu netaknuti. Na primjer, poslije povrede mozga ili krvarenja u mozgu može biti uništen dio "skladišta" za pamćenje samo određenih pojmova. Čovjek može "zaboraviti" kako da upotrebljava riječi, ali se još uvijek zna koristiti brojevima.

Ponekad ljudi gube sposobnost vidnog prepoznavanja zato što su stari ili zbog neke povrede koja im ne dopušta da prepoznaju predmete koje gledaju. Mogu gledati loptu, a da ne znaju što je to. Ali, ako je dodirnu, u stanju su je prepoznati zato što prepoznavanje stvari opipavanjem ne ovisi o "skladištu" za vidno pamćenje.

Ljudski mozak ima i jedan centar za pamćenje zvukova. Tu su uskladišteni zvuci koje pamtimo, kao u golemoj diskoteci u kojoj se čuvaju gramofonske ploče.

Najčešće se misli kako je zaboravljanje uzrokovano vremenom, što najviše dolazi do izražaja u poznatoj narodnoj poslovici "Vrijeme liječi sve rane". Mnoga psihologijska istraživanja, međutim, dokazuju upravo baš suprotno.

Kako spriječiti zaboravljanje?

  1. Nastojati zapamtiti – usmjerenost i koncentracija na to što se uči ili zbiva, namjera da se zapamti na dulji rok, pozitivno djeluju na zapamćivanje.
  2. Dobro naučena građa otpornija je na zaboravljanje  –  prenaučiti ili ponoviti naučeno.
  3. Aktivno reagirati - pamtimo svoje reakcije na događaj, nastojati  višestruko reagirati - formulirati svojim riječima, zapisati, razmišljati.
  4. Tražiti značenje materijala -  povezati s poznatim, postavljati pitanja sam sebi, razmisliti kako bi to rastumačili nekom drugom.
  5. Verbalizirati naglas - jedno glasno ponavljanje poboljšava zapamćivanje čak do 25%.
  6. Rasporediti ponavljanje u vremenu sukladno  krivulji zaboravljanja.

Čovjek može i potpuno izgubiti pamćenje, što se naziva amnezija.

Alzheimerova bolest, neizlječivi progresivni poremećaj pamćenja.

 

Članak je izvorno objavljen na portalu e-kako.

 

Izvor: http://www.skole.hr/veliki-odmor

 

 




[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju