2014-01-15 16:33:11

„Čitamo mi, u obitelji svi“

Ove školske godine naša škola priključila se projektu „Čitamo mi, u obitelji svi“. Projekt je organizirala  Hrvatska mreža školskih knjižničara, a cilj je poticanje čitanja i razvoj tehnike čitanja na način da se roditeljima ukaže na važnost čitanja pred djecom i s djecom. Drugi cilj projekta je ukazati na ulogu školskog knjižničara u poticanju čitanja i razvoja čitalačke pismenosti.

Projekt "Čitamo mi, u obitelji svi" pokrenut je 2011. godine, a ima elemente nacionalnog, školskog i razrednog projekta. Nacionalni je projekt jer obuhvaća 144 škole ove školske godine. Školski je projekt jer obuhvaća zajednički rad učitelja i knjižničara s učenicima na promociji školske knjižnice. I na kraju, razredni jer uključuje sudjelovanje svih učenika trećeg razreda u zajedničkoj aktivnosti - čitanju.

U ovom projektu knjižnična naprtnjača „putuje“  od obitelji do obitelji, od učenika do učenika. Svaki  tjedan (petak),  jedan od učenika 3. razreda Škole dobiva naprtnjaču, u kojoj se nalazi 8 knjiga koje se inače ne nalaze na popisu obavezne lektire. Naprtnjaču odnosi kući i tijekom sljedećih pet dana čita knjige iz naprtnjače zajedno sa svojom obitelji. U čitanje se mogu uključiti svi članovi obitelji, tj. svi koji provode slobodno vrijeme s učenikom. Treba napomenuti da nije potrebno pročitati sve knjige, već  izabrati ponešto zanimljivo, odvojiti vrijeme za čitanje sa svojim djetetom. Nakon čitanja,  učenik zapisuje svoje dojmove u bilježnicu dojmova koja se nalazi u naprtnjači. Nakon što donese naprtnjaču (srijeda) u školu, učenik pred cijelim razredom i knjižničarkom ispriča ili pročita svoje dojmove čitanja u obitelji.

 U naprtnjači se nalazi 8 zanimljivih knjiga iz različitih područja (roman ili priča za djecu, zbirke pjesama za djecu, roman ili zbirka pjesama za roditelje, slikovnica za djecu s teškoćama u čitanju, popularno-znanstveni priručnik, priručnik za odgoj djece, priručnik za kvalitetno provođenje slobodnog vremena i popularno napisana knjiga o hrvatskoj kulturi, tradiciji ili povijesti). Neke knjige su namijenjene samo roditeljima, neke samo djeci, a neke za zajedničko čitanje.

Na ovaj način djecu se uključuje u model čitanja radi razonode s ciljem razvoja tehnike (vještine) čitanja.Roditeljima se skreće pozornost na činjenicu koliko je nezamjenjivo da tijekom nižih razreda budu uzor djeci u čitanju. Isto tako ukazuje im se na važnost svladavanja tehnike čitanja, upućuje ih se kako da pomognu svojoj djeci u svladavanju čitanja. Za više informacija posjetite https://sites.google.com/a/knjiznicari.hr/citamo-mi-u-obitelji-svi/

Projekt počinje početkom prosinca.

 

Napravili smo pripremne korake za početak projekta, održali roditeljske sastanke, te za svaki treći razred naručili ove naslove:

3.A

1. S. Lice :Bubekovo gnijezdo 

2. Albert Uderzo, Rene Goscinny: Asterix i gladijatori

3. Ž.Paić: Aura

4. D.Penezić Dambo: Mama, sve ću ti reći

5. Rimljani

6. Lj.Uvodić: Kako se pomiriti

7. G.Blanc: Stvarajte i igrajte se reciklirajući 

8. H.Kekez:Najveći hrvatski znanstvenici

 

3.B

1. V.Zemunić: Ljubavi obične i neobične

2. M. Potkrovac Endrighetti: Priča o tsunamiju 

3. D.Detoni: Trulo svjetlo

4. B.Markota: Mišić Vitomir i mačak Gabrijel

5. Priča o nogometu i rokenrolu

6. I.Longo: Povezani s djetetom

7. M.Martan: Origami za djecu

8. P.Dixon: Vitezovi i zamkovi

 

3.C

1. I. Ferenčić Martinčić:  Matilda i vještičji mačak 

2. Lj. Car Matutinović : Raduj se danu

3. I. Šojat-Kuči: Mjesečari 

4. A.Blažinović-Kljajo: Priče iz bakina dvorišta

5. Vikinzi

6. Igrom do sebe – 102 igre za rad u grupi

7. J.Franjić Radulović: Boje jeseni

8. H.Kekez: Grbovi gradova u Republici Hrvatskoj

 

knjižničarka Martina Prpić

 


Osnovna škola Ljudevita Gaja Nova Gradiška